Esbjerg Sygehus har Danmarks bedste sclerosebehandling

Ifølge Dagens Medicins kåringer af Danmarks bedste hospitaler ligger landets bedste sclerosebehandling i Esbjerg

En fokuseret fælles indsats har bragt Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme helt til tops i kåringerne af Danmarks bedste hospital. Afdelingen har nemlig landets bedste sclerosebehandling ifølge Dagens Medicins kåringer af Danmarks bedste hospitaler.

Allerede sidste år lå sclerosebehandlingen i top, da afdelingen indtog en andenplads i Dagens Medicins kåringer. Nu er andenpladsen altså vekslet til en førsteplads, hvilket cheflæge for Afdelingen for Hjerne- og Nervesygdomme Allan Thimsen Pedersen tilskriver samarbejdet internt i afdelingen samt på tværs af afdelinger.

'Vi har i fællesskab gennem årene fået løftet behandlingskvaliteten med en fokuseret indsats omkring patienterne. Både internt i afdelingen mellem sygeplejersker, læger og sekretærer. Men også på tværs af afdelinger, da røntgenafdelingen fortjener sin del af æren for et fantastisk arbejde,' siger Allan Thimsen Pedersen.

Han takker hele scleroseteamet for indsatsen og fremhæver desuden eksterne samarbejdspartnere.

'Vi har et fremragende samarbejde i den sydjyske scleroseklinik, som er et mangeårigt samarbejde mellem Esbjerg, Kolding og Aabenraa. Her holder vi ugentlige videomøder og diskuterer patientcases, hvilket er en uvurderligt sparring,' tilføjer cheflægen.

Synes du også, at afdelingen fortjener et kæmpe skulderklar for sin indsats, så giv gerne et like her i kommentarfeltet.